Blog Image

Nieuws

Soort dagboek


GASTGEZINNEN IN NEDERLAND GEVRAAGD VOOR ONZE ASIELHONDEN.



Meet the Voice

Nieuws uit Spanje Posted on Tue, July 05, 2016 23:16:09

Patricia en Daan van “Meet the Voice” bedankt voor jullie inzet voor ons Asiel. Telkens wanneer zij optreden in de omgeving van Benidorm doen zij 5 euro in de collectebus voor de dieren. Daarbij roepen zij hun publiek op om hetzelfde te doen. Het is ongelooflijk wat Daan en Patricia in 1 maand hebben opgehaald. Namelijk een totaal van 930 euro en 99 euro cent.
Daan en Patricia bedankt namens alle honden en katten voor jullie inzet; dikke kus van ons allemaal.



Nela

Verhalen geadopteerde honden Posted on Tue, July 05, 2016 22:54:13

Deze opdate kregen wij over Nela:
“Hallo,
Het gaat prima met Nela. Een heerlijke pup. We zijn erg blij met haar. Ook onze Jack Russel vindt het weer fijn om een maatje te hebben.
‘s Nachts horen we haar niet en ‘s morgens is ze blij als we weer bij haar komen.
Bedankt voor deze fijne pup die heel snel leert.
Groetjes Ina”



Drie pups

Nieuws uit Spanje Posted on Tue, July 05, 2016 22:52:21

Deze stakkers, ondervoed en uitgedroogd, werden achtergelaten in het buitenhok van het asiel. Deze kleintjes hebben geluk gehad. Ze zijn nu veilig en we zullen beslist ook voor deze dames wel een fijn huisje vinden.



Denis nu Dane

Verhalen geadopteerde honden Posted on Tue, July 05, 2016 22:49:02

Beste mensen van Sphoek,

Ik ben Dane, maar vroeger in Spanje heette ik Denis. Ik heb daar heel lang in het asiel van Sphoek bij Belèn gewoond.
Op 16 juni 2015 ben ik naar Nederland gekomen, waar Ruth mij naar Hans & Franca heeft gebracht.
Wat was ik bang toen. Ik durfde de bench bijna niet uit te komen. Alles was zo anders en vreemd..
Met hulp van mijn baasjes heb ik heel langzaam mijn angsten stukje bij beetje weten te overwinnen en heb ik nu een heerlijk leven In Nederland.
Op het hondenveldje heb ik veel nieuwe hondenvriendjes en vriendinnetjes leren kennen met wie ik heerlijk kan ravotten als ik wil.
Heel hard rennen, als ik daar zin in heb, is mijn lust en mijn leven.
Als mensen mij de tijd geven om ze te leren kennen, wil ik niets anders dan door hen aangehaald worden.
Alleen met mannen heb ik nog steeds problemen van tijd tot tijd, maar ook dat wordt langzaam minder.
Kortom, ik dank de lieve mensen van Sphoek, dat zij ervoor gezorgd hebben dat ik in Eindhoven bij Hans en Franca terecht ben gekomen.

En ook Belèn bedankt, dat jij al die tijd voor mij hebt gezorgd in Spanje.

Groetjes van Dane en zijn baasjes.



Kat met tumor

Nieuws uit Spanje Posted on Tue, July 05, 2016 22:46:57

Deze kat werd gevonden met een enorme tumor. Helaas heeft hij de operatie niet overleefd. Arm ding hoe lang heeft hij niet zo rondgelopen en waarom heeft niemand het eerder gezien en je gebracht?. Arm kleintje, het asiel en de dierenarts, konden niets meer voor je doen. Rust in vrede. Waar je nu bent, heb je gelukkig geen pijn meer!!



Doosje pups

Nieuws uit Spanje Posted on Tue, July 05, 2016 22:42:27

Gisteravond om half elf kwamen mensen deze gevulde doos afgeven bij het asiel. Ze hebben foto’s gemaakt van hoe ze de arme stakkers hebben gevonden. Stel je voor pups in een doos en dan in de Spaanse hitte. Gelukkig werden ze op tijd gevonden!!
Weer 5 erbij die een baasje zoeken!! Binnen 24 uur meer dan 13 honden, waarvan ééntje gelukkig opgehaald werd door zijn baas. 12 honden blijven er dan over, die allemaal aandacht en verzorging nodig hebben…. en allemaal een baas willen… Het spreekt voor zich dat het een hele klus is om deze enorme hoeveelheid honden een kans te kunnen geven. Ze blijven binnen stromen en als we niet héél hard werken en alle zeilen bijzetten om ze te bemiddelen dan zouden we op een bepaald moment de deuren moeten sluiten voor nieuwkomers! Dus wanneer je bij ons een hond adopteert, dan red je er eigenlijk twee! Want door de adopties, helpen we niet alleen de geadopteerde honden, maar blijven we plaats houden voor nieuwe die ons ook hard nodig hebben. Momenteel zitten ze bij een vrijwilligster die ze met een flesje groot brengt. Dat is enorm veel werk, in het begin ook in de nacht om de paar uur een flesje !! het is een hele zorg.



Boby

Nieuws uit Nederland Posted on Tue, July 05, 2016 22:40:06

Deze ontzettende lieverd heet Boby en is 8 jaar oud. Hij zit al sinds begin maart in een opvanggezin in Naarden en is nog steeds op zoek naar zijn eigen gouden mandje.
Boby heeft veel meegemaakt in zijn leven en is daardoor nog best onzeker, maar hij heeft al erg veel geleerd in de afgelopen maanden. Hij doet niets liever dan knuffelen en ziet nu in dat mensen ook lief kunnen zijn. Hij werd door vrijwilligers van Sphoek uit een dodingsstation meegenomen samen met nog enkele andere honden. Op een haar na was hij er niet meer geweest. Om zo’n ontzettend bang en ongelukkig hondje te zien groeien, is prachtig om mee te mogen maken. Voor vragen mogen jullie altijd bellen en vrijblijvend komen kijken bij deze lieve, zachtaardige, rustige man is ook mogelijk. Meer informatie en de contactgegevens van het opvanggezin staan op de pagina van Boby:
http://sphoek.com/honden/honddetail.php?id=5411



Monty / Guapo

Verhalen geadopteerde honden Posted on Tue, July 05, 2016 22:31:51

Deze update ontvingen wij over Monty, nu Guapo:
“Het gaat supergoed met Guapo (geen Monty meer).
Hij is van een redelijk timide ventje een nieuwsgierige vrolijkerd geworden.
Gaat altijd goed met andere honden. Omdat Guapo en ik met ons tweetjes wonen, is hij enorm op mij gericht en erg aanhankelijk. En een knuffel, wat zo leuk is omdat hij bang voor mensen is geweest.
Hij luistert goed. Geen problemen met opvoeden. Stap voor stap zonder veel druk leert hij alles.
Ik ben vorige week een weekje met hem op het strand geweest, sliepen in een slaaphuisje op het strand. Heerlijk vond hij het!
Ik zal nog wat foto’s naar jullie mailen, wat ik overigens een tijdje geleden ook had gedaan.
Jullie verdienen een 10 wat mij betreft.
Succes met al jullie mooie werk.
Anita en Guapo.”

Hierboven alvast een foto uit ons archief.



Townes

Verhalen geadopteerde honden Posted on Tue, July 05, 2016 19:12:20

Hallo, ik heb een blogpost geschreven over de adoptie van onze pup. Misschien zou je die op jullie website willen plaatsen. Lees hier het verhaal;